Willem van den Hoed – Coming Home – 4 maart t/m 24 juni 2018

27-02-2018

27-02-2018

Soms zie je iets wat zich in je geheugen grift. Dit was het geval bij het werk van Willem van den Hoed, nog voordat ik hem persoonlijk leerde kennen. We kenden het werk al, we hadden het al eerder gezien en waren ervan onder de indruk.

Tot nu toe zijn de contacten met kunstenaars meestal tot stand gekomen door toevallige ontmoetingen en een enkele keer door het toesturen van werk waar we enthousiast van werden. Ergens spontaan tegenaan lopen is toch een prettige en onbevangen manier om met werk in contact te komen. Maar ergens langslopen, het prachtig vinden, erover praten en dan later meemaken dat de kunstenaar zijn werk aanbiedt, dat hebben we nog niet eerder meegemaakt.

Willem benaderde ons toen hij terug naar Nederland kwam. Hij heeft vier jaar in Seoel, Zuid-Korea, gewoond waar het meeste van zijn werk is ontstaan. Zijn gebeeldhouwde fotografische architectonische stillevens zijn in Korea, in een uit de hand gelopen reis, ontstaan. Het werk van Willem vindt niet zijn oorsprong in een fotografie-opleiding, maar vanuit de architectuur en de fascinatie voor gebouwen en stedenbouwkundige patronen. Het werk is van een architect die op reis is verdwaald – niet geografisch maar beroepsmatig.  


Willem van den Hoed, 4814, 188x256cm, c-print, Diasec, ed. 7 + 2 A.P. (2012), Park Hyatt Tokyo

Klik hier voor meer informatie over de kunstenaar en de tentoongestelde werken. Vanaf 1 maart is de gelijknamige catalogus verkrijgbaar in de Winkel van Piet Hein Eek. 

Klik hier voor het artikel over Willem van den Hoed in het Eindhovens Dagblad (door Rob Schoonen, verschenen op 8 maart 2018). 

Klik hier voor het artikel over Willem van den Hoed op de website van Dutch Design Daily.

Voor het actuele aanbod in de Van Abbevitrine, klik hier

<< terug naar nieuwsoverzicht

This post is also available in: EN

« Terug naar blogberichten
Laden...
Terug naar boven